Saturday, April 05, 2008

Tyttareni..

Olen nyt siis tilapaismajoituksessa Ramin kotona ja asun hanen huoneessaan nyt kun han itse on opiskelemassa Englannissa. Ramin aiti ottaa tehtavan tosissaan. "Sina olet minun tyttareni nyt ja mina olen sinun aitisi niin kauan kuin sina asut taalla". Kivaa. Tama kuulostaa kotoisalta.

Naapurin rouva tulee ihmettelemaan ulkomaan elavaa. Tama on isoin juttu mita taalla on tapahtunut aikoihin. Naiset istuvat hartaina katsomassa joka tavaraa kun puran laukkuni ja jarjestan kaiken paikalleen. Ahaa, ei siis yksityiselamaa tassa huushollissa.

Sanon menevani kaymaan apteekissa. No eipa tule kuuloonkaan, etta perheen tytar (50vee) paastettaisi yksin liikenteeseen. Naapuri tulee mukaani taluttaen minua kadesta kuin pienta lasta.


Illalla ilmoitan menevani nettipaikkaan. Kauhun ilme kohoaa Ramin aidin kasvoille. YKSIN!!! Niin, juu, kylla.. "Haluatko, etta tulen mukaan?" No, tuota, eh, ei ole tarpeellista. Istun nettipaikassa puoli yhdeksan maissa illalla kun kannykkani soi. Se on Rami. Englannista. "Niin, aitini soitti minulle tanne ja oli niin huolissaan kun et ole viela tullut kotiin. Niin, han vain ajatteli, etta osaatko varmasti takaisin sinne". Taivas varjelkoon! Lahden nettipaikasta ja tajuan, etta en voi enaa liikkua ulkona iltaisin mihin vuorokauden aikaan tahansa niin kuin ennen. Hohhoh, tasta taitaa tulla pitka kevat..


Olen tullut juuri suihkusta ja olen puolipukeissani, kun Ramin aiti paukkaa huoneeseen, koputtamatta, niin kuin hanella nakojaan on tapana tehda. Kun tiedan jo ennestaan kuinka hysteerisia albaanit ovat alastomuuden suhteen, yritan haveliaasti peitella itseani pyyheliinalla. Ramin aiti sanoo "Ei sinun minua tarvitse haveta, mina olen nyt sinun aitisi". Silla hetkella tajuan, etta on tapahtunut jonkinlainen mystinen albanialainen inkarnaatiojuttu, ja minusta on todella tullut henkeen ja vereen ja joka solullani taman perheen todellinen tytar. Se ei tunnu yhtaan hassummalta, tuntuu, kuin oma arvoni olisi omissa silmissanikin kohonnut..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home