Thursday, May 11, 2006

Tiedontarjoajat

Olen ajatellut teettaa paidan, jossa lukee albaniaksi: En Halua Neuvoja. Tama on besserwissereiden luvattu maa. Jokainen tietaa kaikesta kaiken. Neuvoja saa pyytamatta ja ilmaiseksi. Sinun omatkin asiasi kaikki muut tietavat paremmin.

Olin eilen pesemassa mattoa Felician pihalla. Vasta pari minuuttia paikalla oltuani jo kolme ihmista tuli selittamaan kuinka tyo on tehtava, mita vaatteita minulla tulisi olla paallani seka paljon muuta, mita onneksi en ymmartanyt. Albaania ei hairitse se, et ymmarrakaan hanen kieltaan ja ilmaiset sen selvasti. Han ajattelee, etta jos han puhuu tarpeeksi kauan, niin ulkomaalaisenkin on pakko tajuta.

En ole yksin ongelmani kanssa. Felicia kertoi, kuinka heidan ostettuaan uuden ruohonleikkuukoneen nelja ihmista naapurista tuli selittamaan sen toimintaa. Nelja henkiloa, jotka eivat koskaan olleet kayttaneet ruohonlekkuukonetta. Ja koneen omistajalla oli sentaan asiasta 50 vuoden kokemus takanaan.

Kaikkein arsyttavimpia ovat ihmiset terveytta koskevien ohjeittensa kanssa. Ajattelin loppujen lopuksi, etta neuvojen kuunteleminen oli rankempaa kuin sairastaminen.. Minun olisi pitanyt liottaa laakerinlehtia vedessa ja juoda se (haloo, minulla oli keuhkokuume!), liottaa hedelmanpaloja vedessa ja juoda se, juoda sitruunaa ja oliivioljya, tehda punnerruksia ja paljon muuta. Olin loppujen lopuksi niin tympiintynyt, etta heitin neuvojen tarjoajat ulos loistavine ohjeineen. Mutta se paita pitaa hankkia..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home