Thursday, January 22, 2009

Lomalla

Taalla taas. Kaksi viikkoa ihanassa Suomessa joululomalla. Olen tajunnut, etta minun taytyy paasta taalta aina vahan pitemmiksi ajoiksi kerrallaan pois ja aiemmin olen ollut jouluisin vahintaan kuukauden muualla, mutta nyt koulun tyoajat eivat anna siihen mahdollisuutta (ja rehtori on aivan ehdoton; ei mitaan ylimaaraisia lomia opettajille-hyva kun paastaa omaisten hautajaisiin). No, olen sitten vasyneena matkalla takaisin Albaniaan. Odotan maanantaina koneen lahtoa Wienin lentokentalla, kun virkailija ilmoittaa, etta lento on peruttu. Syyksi han kertoo, etta Tiranassa sataa lunta.


No, kaikkihan tietavat, etta Tiranassa ei sada lunta. Mutta oli miten oli, ihmisille ruvetaan jarjestamaan korvaavia lentoja. Ilmoitan, etta minulla ei ole kiiretta ja ah onnea ja autuutta, koneeni on perilla Tiranassa vasta keskiviikkona. Taksi vie minut neljan tahden hotelliin Wienin keskustaan ja saan niin paljon ruokakuponkeja ravintoloihin, etta en edes ehdi kayttaa niita kaikkia.


Laukkaan onnellisena ympari kaupunkia, kayn loppiaisjumalanpalveluksessa Votiivikirkossa, ravaan museoissa ja imen itseeni kaikkea kauneutta. Ylenpalttista hotelliaamiaista nauttiessani ajattelen tuhannetta kertaa sita raamatun kohtaa, jossa sanotaan, etta "yhta hyvin han antaa omilleen heidan nukkuessaan". Tassa mina olen, nauttimassa ylellisesta minilomasta, joka tuli todella taivaan lahjana.


Palaan Tiranaan todella virkistyneena ja levanneena.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home